Nieuwe publicatie voor talendocenten in het vo

Geplaatst op: 08 Maart 2016

Het Masterplan Dyslexie presenteerde onlangs een nieuwe publicatie voor talendocenten in het vo: Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas - Werkboek voor talendocenten. Een werkboek, specifiek voor talendocenten. De docent vormt immers een belangrijke spil in de zorg voor leerlingen met dyslexie.

Maar waar heeft deze leerling met dyslexie dan moeite mee bij mijn vak? En wat kan ik aan begeleiding bieden binnen mijn les? Wie gaat mij daarbij helpen op school? Allemaal terechte vragen van een docent. Dit werkboek biedt antwoorden, maar zet vooral de docent zelf aan het denken. Zodat hij of zij samen met zijn of haar collega’s van theorie praktijk kan maken.

Het werkboek bevat:

  • Een stapsgewijze aanpak: van kennis over dyslexie tot aan ouderbetrokkenheid.
  • Opdrachten waardoor de docent meteen een vertaalslag naar zijn of haar lespraktijk maakt.
  • QR-codes die de docent snel naar bruikbare documenten leiden.
  • Tal van voorbeelden uit de praktijk.

Nieuwsgierig geworden? U kunt de publicatie hier direct bestellen.